Za borbu protiv zlostavljanja u Crkvi

Za borbu protiv zlostavljanja u Crkvi

    Papa je u svom obraćanju obnovio svoju zahvalnost za CDF-ovu „vrijednu službu općoj Crkvi u promicanju i očuvanju integriteta katoličke doktrine o vjeri i moralu”. 

    Također je ponudio razmišljanje, usredotočeno na tri ključne riječi: dostojanstvo, razlučivanje i vjera.

 

    Dostojanstvo

    Otvarajući prvom riječju – dostojanstvo – papa Franjo, ponovio je ono što je napisao na početku svoje enciklike Fratelli tutti, ističući da je „moja velika želja ‘da u ovom trenutku u kojem nam je dano živjeti, prepoznajući dostojanstvo svake ljudske osobe, možemo među svima oživjeti svjetsku težnju za bratstvom.”

    S tim u vezi, Papa je objasnio da, ako je bratstvo odredište koje je Stvoritelj osmislio za putovanje čovječanstva, „glavni put ostaje onaj u prepoznavanju dostojanstva svake ljudske osobe”. 

    Napomenuo je da u naše vrijeme, koje je „obilježeno tolikim društvenim, političkim, pa i zdravstvenim napetostima”, raste iskušenje da se drugu osobu smatra „strancem ili neprijateljem”, uskraćujući joj na taj način njezino stvarno dostojanstvo. 

    Crkva je, međutim, „od samog početka svog poslanja” uvijek proglašavala nematerijalnu vrijednost ljudskog dostojanstva, naglasio je Papa, dodajući da je ljudska osoba zapravo „remek-djelo stvaranja”.

    Imajući to na umu, papa Franjo zahvalio je svim članovima CDF-a na promišljanju koje su pokrenuli „o vrijednosti ljudskog dostojanstva, uzimajući u obzir izazove koje postavlja trenutna stvarnost u tom pogledu”.

 

    Razlučivanje 

    Papa Franjo je zatim nastavio raspravljati o drugoj riječi: razlučivanju. Napomenuo je da se „danas sve više od vjernika traži umijeće razlučivanja”. Papa je rekao: „Vježbanje razlučivanja nalazi nužnu primjenu u borbi protiv zlostavljanja svih vrsta” i da uz Božju Pomoć, Crkva „odlučno slijedi svoju obvezu da donese pravdu žrtvama zlostavljanja od strane svojih članova”. 

    „U tom svjetlu, nedavno sam ažurirao Norme o zločinima rezervirane za Kongregaciju za nauk vjere, sa željom, da sudski postupak bude što oštriji. Sama sudska akcija ne može biti dovoljna da se taj fenomen zaustavi, ali je nužan korak k ponovnoj uspostavi pravde, popravljanju skandala i popravljanju počinitelja.” 

    Dalje je naglasio da je slična predanost također izražena u raskidu bračne veze in favorem fidei

    „Kada, na temelju petrovske moći, Crkva dopušta raskid nesakramentalne bračne veze, ne radi se samo o kanonskom okončanju braka, koji je faktički već propao, nego, u stvarnosti, kroz ovaj eminentni pastoralni čin uvijek namjeravam poticati katoličku vjeru – in favorem fidei – u novoj zajednici i obitelji, čiji će novi brak biti jezgra”, objasnio je Papa.

 
    Vjera

    Posljednja od tri riječi, bila je vjera.

    Papa je rekao da je CDF „pozvan, ne samo braniti, nego i promicati vjeru”. Bez vjere, nastavio je, „prisutnost vjernika u svijetu bila bi svedena na onu humanitarne agencije”. Vjera mora biti u središtu života i djelovanja svakog krštenika, naglasio je Papa, dodavši da to ne smije biti „generička” ili „nejasna” vjera, „kao razvodnjeno vino koje gubi svoju vrijednost”; ali „istinska” i „direktna”. 

    „Nemojmo se zadovoljiti mlakom i uobičajenom vjerom, kao iz priručnika. Surađujmo s Duhom Svetim i jedni s drugima, kako bi oganj koji je Isus došao donijeti na svijet mogao nastaviti gorjeti i rasplamsati srca svih.”

 
 
Izvor: 

  1. https://www.vaticannews.va/ (posjećeno u 09:45 – 22. siječnja 2022.)